Stavba se načítá

Modernizace trati Rokycany - Plzeň

Novostavba

Datum zahájení: 08/2013

Datum dokončení: 12/2018

Cena stavby: 6 783 211 985 Kč

Zdroj financování: Veřejný

Kategorie: Dopravní stavba

Přihlašovatel

Správa železniční dopravní cesty, s.o.

Projektant

SUDOP Praha, a.s.

Dodavatel

Sdružení MTS + SBT - MTÚ Rokycany - Plzeň (Metrostav a.s. a Subterra a.s.)

Investor

Správa železniční dopravní cesty, s.o.

Uživatel

Správa železniční dopravní cesty, s.o.

Popis stavby

Rekonstrukce a novostavba železniční trati v délce 14,1 km, jejíž součástí je nejdelší tunel v České republice. Modernizace další části železničního koridoru mezi Prahou a Chebem zkrátila jízdní doby vlaků, zvýšila bezpečnost železničního provozu a samozřejmě také zlepšila komfort pro cestující. Nový tunel je unikátní i využitím nejmodernějších technologií na zajištění bezpečného provozu vlaků.

Příběh stavby

Ejpovický tunel je výjimečný nejen svou délkou, ale i použitím dalších prvků. V tubusech je položena pevná jízdní dráha. Zahájení prací před tunelovým portálem u Kyšic se téměř o rok zpozdilo s ohledem na archeologické nálezy v místech budoucího tunelu. Ražbu tunelu prováděl tunelový razicí stroj vyrobený německou firmou Herrenknecht s průměrem řezné hlavy téměř 10 metrů. Délka stroje byla přes 110 metrů a vážil 1800 tun. Ražba jižního tubusu začala v únoru 2015 a trvala 15 měsíců. Ražbu severní tunelové roury zahájili stavbaři v září 2016, dokončili ji v říjnu 2017.