Stavba se načítá
Novostavba
Datum zahájení: 1. 7. 2004
Datum dokončení: 31. 7. 2010
Cena stavby: 8 450 000 000 Kč
Zdroj financování: Veřejný
Kategorie: Dopravní stavba
Skanska a.s.
SUDOP PRAHA a.s.
Skanska a.s. (vedoucí sdružení), EUROVIA CZ, a.s., Metrostav a.s., Subterra a.s.
Správa železniční dopravní cesty, s.o.
Nové železniční tratě jsou postaveny na rychlost 80 až 100 km/hod. Upraveno bylo také severní zhlaví pražského hlavního nádraží. Součástí projektu byly i nové přístupové cesty k novým portálům tunelů a adaptace stávajících silnic. Bývalé železniční těleso bylo přeměněno na trasy pro chodce a cyklisty. Pod kopcem Vítkov jsou proraženy dva dvoukolejné tunely. Byla postavena nová rozvodná napájecí stanice pro účely vyhřívání výhybek a osvětlení tunelů a nové návěstní zařízení. Všechny železniční trasy jsou elektrifikovány a z estetických důvodů bylo ve středové části plochy použito specifické architektonické řešení trakčních sloupů. Všechny nové železniční tratě jsou vybaveny novým návěstním systémem: centrálním dálkově ovládaným "tříznakovým" zabezpečovacím systémem. celková délka železničních tratí: 27 km celková délka mostů: 1290 m železniční mosty: 10 silniční mosty: 2 propustky: 11 celková délka opěrných zdí: 2615 m celková délka tunelů: 2401 m + 280 m výkopové části celková délka protihlukových stěn: 2807 m
Stavba Nové spojení získala ocenění Stavba roku 2009 a cenu SFDI. Stavba umožnila zvýšení kapacity pražských železničních tratí, a to zejména pokud jde hlavní spojení mezi pražskými okrajovými železničními stanicemi Praha - Libeň, Praha - Vysočany a Praha - Holešovice, Praha hlavní nádraží a Praha Masarykovo nádraží v centru města. Nové propojení dokončilo komplexní přestavbu železničního systému, která byla zahájena před více než 40 lety.
Praha